Årsrapport 1.1.2020-30.11.2022

« Tillbaka

Förändringar jämfört med tidigare år

Svarargrupp som jämförs:   År 2023 (4 st.) |   År 2022 (53 st.) |   År 2021 (147 st.) |   År 2020 (110 st.) |   År 2019 (425 st.) |   År 2018 (475 st.) |   År 2017 (673 st.) |   År 2016 (1 st.)

Tips: genom att klicka på raden får du fram exaktare uppgifter om enskild skribent.

Frågor vilkas svar är mera positiva som i jämförelsegrupp.
Skolan har ett team för att utveckla pedagogiskt bruk av IKT. ***
Se frågans fördelning: Skolan har ett team för att utveckla pedagogiskt bruk av IKT.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.5
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -2.0
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Välj den nivå som bäst beskriver din egen kompetens i fråga om användning av informations- och kommunikationsteknik. ***
Se frågans fördelning: Välj den nivå som bäst beskriver din egen kompetens i fråga om användning av informations- och kommunikationsteknik.
Medeltal för den egna svarargruppen -0.8
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -2.0
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Hur digitaliseringen framskrider utvärderas systematiskt och regelbundet i relation till skolans gemensamt överenskomna mål. *
Se frågans fördelning: Hur digitaliseringen framskrider utvärderas systematiskt och regelbundet i relation till skolans gemensamt överenskomna mål.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.5
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.5
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
De digitala webb- och lärandemiljöerna vi använder oss av är up-to-date.*
Se frågans fördelning: De digitala webb- och lärandemiljöerna vi använder oss av är up-to-date.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.1
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.0
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
I min skola har vi en plan för utveckling och kompletterande utbildning för digitaliseringen som hålls à jour.*
Se frågans fördelning: I min skola har vi en plan för utveckling och kompletterande utbildning för digitaliseringen som hålls à jour.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.6
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.8
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
De lärarspecifika digitaliseringsmålen har definierats.*
Se frågans fördelning: De lärarspecifika digitaliseringsmålen har definierats.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.3
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.5
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Den pedagogiska praxisen inom vår arbetsgemenskap stöder användningen av IKT i undervisnings- och lärandeprocesser.*
Se frågans fördelning: Den pedagogiska praxisen inom vår arbetsgemenskap stöder användningen av IKT i undervisnings- och lärandeprocesser.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.1
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.0
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Med utgångspunkt i utvärderingarna vidtas utvecklingsåtgärder, och vi informerar regelbundet om alla förändringar.*
Se frågans fördelning: Med utgångspunkt i utvärderingarna vidtas utvecklingsåtgärder, och vi informerar regelbundet om alla förändringar.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.7
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.3
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Frågor vilkas svar är mera negativa som i jämförelsegrupp.
Arbetsgivaren har gett skolans lärare en dator för personligt bruk. ***
Se frågans fördelning: Arbetsgivaren har gett skolans lärare en dator för personligt bruk.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.4
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 2.0
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
I skolan finns en eller flera tutorlärare eller personer som fungerar som ICT-stöd för de andra lärarnas pedagogiska bruk av nätet.***
Se frågans fördelning: I skolan finns en eller flera tutorlärare eller personer som fungerar som ICT-stöd för de andra lärarnas pedagogiska bruk av nätet.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.6
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 2.0
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)

*) Antalet stjärnor visar hur stor skillnaden är vid ifrågavarande faktor.