Årsrapport 1.1.2022-21.4.2025

« Tillbaka

Förändringar jämfört med tidigare år

Svarargrupp som jämförs:   År 2025 (8 st.) |   År 2024 (100 st.) |   År 2023 (61 st.) |   År 2022 (53 st.) |   År 2021 (147 st.) |   År 2020 (110 st.) |   År 2019 (425 st.) |   År 2018 (475 st.) |   År 2017 (673 st.) |   År 2016 (1 st.)

Tips: genom att klicka på raden får du fram exaktare uppgifter om enskild skribent.

Frågor vilkas svar är mera positiva som i jämförelsegrupp.
Eleverna får använda egna apparater för inlärning i skolan.*
Se frågans fördelning: Eleverna får använda egna apparater för inlärning i skolan.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.2
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.0
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Frågor vilkas svar är mera negativa som i jämförelsegrupp.
Jag tycker att nätkapaciteten räcker till.***
Se frågans fördelning: Jag tycker att nätkapaciteten räcker till.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.1
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 2.0
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Målsatt nivå: Skolorna och läroanstalterna ska ha beredskap att skapa en ny pedagogisk verksamhetskultur som digitaliseringen stöder.***
Se frågans fördelning: Målsatt nivå: Skolorna och läroanstalterna ska ha beredskap att skapa en ny pedagogisk verksamhetskultur som digitaliseringen stöder.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.3
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.7
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Skolan erbjuder användarna tekniskt IT-stöd.***
Se frågans fördelning: Skolan erbjuder användarna tekniskt IT-stöd.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.7
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 2.0
Statistisk betydelse p < 0.0001 (mycket påtaglig skillnad)
Jag har utnyttjat resultaten av Opekan i utvecklingen av mitt arbete.*
Se frågans fördelning: Jag har utnyttjat resultaten av Opekan i utvecklingen av mitt arbete.
Medeltal för den egna svarargruppen -1.0
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.5
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Inom vår arbetsgemenskap har vi en klar vision som omfattar de intrikata målen som ska möjliggöra digitalt lärande. *
Se frågans fördelning: Inom vår arbetsgemenskap har vi en klar vision som omfattar de intrikata målen som ska möjliggöra digitalt lärande.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.4
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.8
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
De pedagogiska möjligheter som den digitala tekniken ger har klart och tydligt internaliserats inom vår arbetsgemenskap. *
Se frågans fördelning: De pedagogiska möjligheter som den digitala tekniken ger har klart och tydligt internaliserats inom vår arbetsgemenskap.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.9
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.1
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Med utgångspunkt i utvärderingarna vidtas utvecklingsåtgärder, och vi informerar regelbundet om alla förändringar.*
Se frågans fördelning: Med utgångspunkt i utvärderingarna vidtas utvecklingsåtgärder, och vi informerar regelbundet om alla förändringar.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.3
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.8
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
De digitala webb- och lärandemiljöerna vi använder oss av är up-to-date.*
Se frågans fördelning: De digitala webb- och lärandemiljöerna vi använder oss av är up-to-date.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.1
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.4
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Skolan har trådlöst nät.*
Se frågans fördelning: Skolan har trådlöst nät.
Medeltal för den egna svarargruppen 2.0
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 2.0
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)

*) Antalet stjärnor visar hur stor skillnaden är vid ifrågavarande faktor.