Förändringar jämfört med tidigare år
Svarargrupp som jämförs: År 2024 (49 st.) | År 2023 (61 st.) | År 2022 (53 st.) | År 2021 (147 st.) | År 2020 (110 st.) | År 2019 (425 st.) | År 2018 (475 st.) | År 2017 (673 st.) | År 2016 (1 st.)
Tips: genom att klicka på raden får du fram exaktare uppgifter om enskild skribent.
Skolan har ett team för att utveckla pedagogiskt bruk av IKT. * Se frågans fördelning: Skolan har ett team för att utveckla pedagogiskt bruk av IKT. Medeltal för den egna svarargruppen -0.1 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.8 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Arbetsgivaren har gett skolans lärare en dator för personligt bruk. * Se frågans fördelning: Arbetsgivaren har gett skolans lärare en dator för personligt bruk. Medeltal för den egna svarargruppen 1.9 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.5 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
I min skola erbjuder lärarna kollegialt IT-stöd. * Se frågans fördelning: I min skola erbjuder lärarna kollegialt IT-stöd. Medeltal för den egna svarargruppen 1.5 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.4 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
I skolan finns en eller flera tutorlärare eller personer som fungerar som ICT-stöd för de andra lärarnas pedagogiska bruk av nätet.* Se frågans fördelning: I skolan finns en eller flera tutorlärare eller personer som fungerar som ICT-stöd för de andra lärarnas pedagogiska bruk av nätet. Medeltal för den egna svarargruppen 1.8 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.5 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Jag tycker att nätkapaciteten räcker till.** Se frågans fördelning: Jag tycker att nätkapaciteten räcker till. Medeltal för den egna svarargruppen 0.9 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.6 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
De lärarspecifika digitaliseringsmålen har definierats.* Se frågans fördelning: De lärarspecifika digitaliseringsmålen har definierats. Medeltal för den egna svarargruppen -0.1 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.2 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
I min skola har vi en plan för utveckling och kompletterande utbildning för digitaliseringen som hålls à jour.* Se frågans fördelning: I min skola har vi en plan för utveckling och kompletterande utbildning för digitaliseringen som hålls à jour. Medeltal för den egna svarargruppen 0.3 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.6 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Målsatt nivå: Min skola har en strategi med vars hjälp vi eftersträvar att nå digitaliseringsmålen.* Se frågans fördelning: Målsatt nivå: Min skola har en strategi med vars hjälp vi eftersträvar att nå digitaliseringsmålen. Medeltal för den egna svarargruppen 0.0 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.2 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
I våra mer omfattande och långsiktiga planer har vi skrivit in hur vi tänkt utveckla digitaliseringen. * Se frågans fördelning: I våra mer omfattande och långsiktiga planer har vi skrivit in hur vi tänkt utveckla digitaliseringen. Medeltal för den egna svarargruppen 0.7 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.9 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
*) Antalet stjärnor visar hur stor skillnaden är vid ifrågavarande faktor.
Rapporten på denna sida visar svaren mellan 1.1.2022 och 16.4.2024. Uppgifterna på denna sida ändras inte.