Förändringar jämfört med tidigare år
Svarargrupp som jämförs: År 2025 (8 st.) | År 2024 (100 st.) | År 2023 (61 st.) | År 2022 (53 st.) | År 2021 (147 st.) | År 2020 (110 st.) | År 2019 (425 st.) | År 2018 (475 st.) | År 2017 (673 st.) | År 2016 (1 st.)
Tips: genom att klicka på raden får du fram exaktare uppgifter om enskild skribent.
Att dra nytta av bästa praxis är en grej för hela inlärargemenskapen och alla kan glädja sig över de försök som görs, också när de resulterar i platt fall. * |
Eleverna får använda egna apparater för inlärning i skolan.* |
I min skola erbjuder lärarna kollegialt IT-stöd. * |
Jag uppmuntrar klart min arbetsgemenskap att ta fram kreativa lösningar också i fråga om digitaliseringen. * |
Jag tycker att nätkapaciteten räcker till.*** |
Målsatt nivå: Skolorna och läroanstalterna ska ha beredskap att skapa en ny pedagogisk verksamhetskultur som digitaliseringen stöder.*** |
Skolan erbjuder användarna tekniskt IT-stöd.*** |
Jag har utnyttjat resultaten av Opekan i utvecklingen av mitt arbete.* |
De digitala webb- och lärandemiljöerna vi använder oss av är up-to-date.* |
Skolan har trådlöst nät.* |
De pedagogiska möjligheter som den digitala tekniken ger har klart och tydligt internaliserats inom vår arbetsgemenskap. * |
*) Antalet stjärnor visar hur stor skillnaden är vid ifrågavarande faktor.
Rapporten på denna sida visar svaren mellan 1.1.2020 och 20.4.2025. Uppgifterna på denna sida ändras inte.