Förändringar jämfört med tidigare år
Svarargrupp som jämförs: År 2025 (8 st.) | År 2024 (100 st.) | År 2023 (61 st.) | År 2022 (53 st.) | År 2021 (147 st.) | År 2020 (110 st.) | År 2019 (425 st.) | År 2018 (475 st.) | År 2017 (673 st.) | År 2016 (1 st.)
Tips: genom att klicka på raden får du fram exaktare uppgifter om enskild skribent.
Att dra nytta av bästa praxis är en grej för hela inlärargemenskapen och alla kan glädja sig över de försök som görs, också när de resulterar i platt fall. * Se frågans fördelning: Att dra nytta av bästa praxis är en grej för hela inlärargemenskapen och alla kan glädja sig över de försök som görs, också när de resulterar i platt fall. Medeltal för den egna svarargruppen 0.8 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.4 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Eleverna får använda egna apparater för inlärning i skolan.* Se frågans fördelning: Eleverna får använda egna apparater för inlärning i skolan. Medeltal för den egna svarargruppen 1.5 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.0 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
I min skola erbjuder lärarna kollegialt IT-stöd. * Se frågans fördelning: I min skola erbjuder lärarna kollegialt IT-stöd. Medeltal för den egna svarargruppen 1.5 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.1 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Jag uppmuntrar klart min arbetsgemenskap att ta fram kreativa lösningar också i fråga om digitaliseringen. * Se frågans fördelning: Jag uppmuntrar klart min arbetsgemenskap att ta fram kreativa lösningar också i fråga om digitaliseringen. Medeltal för den egna svarargruppen 1.4 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.1 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Jag tycker att nätkapaciteten räcker till.*** Se frågans fördelning: Jag tycker att nätkapaciteten räcker till. Medeltal för den egna svarargruppen 1.0 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 2.0 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Målsatt nivå: Skolorna och läroanstalterna ska ha beredskap att skapa en ny pedagogisk verksamhetskultur som digitaliseringen stöder.*** Se frågans fördelning: Målsatt nivå: Skolorna och läroanstalterna ska ha beredskap att skapa en ny pedagogisk verksamhetskultur som digitaliseringen stöder. Medeltal för den egna svarargruppen 0.4 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.7 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Skolan erbjuder användarna tekniskt IT-stöd.*** Se frågans fördelning: Skolan erbjuder användarna tekniskt IT-stöd. Medeltal för den egna svarargruppen 1.7 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 2.0 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag har utnyttjat resultaten av Opekan i utvecklingen av mitt arbete.* Se frågans fördelning: Jag har utnyttjat resultaten av Opekan i utvecklingen av mitt arbete. Medeltal för den egna svarargruppen -0.7 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.5 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
De digitala webb- och lärandemiljöerna vi använder oss av är up-to-date.* Se frågans fördelning: De digitala webb- och lärandemiljöerna vi använder oss av är up-to-date. Medeltal för den egna svarargruppen 1.1 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.4 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Skolan har trådlöst nät.* Se frågans fördelning: Skolan har trådlöst nät. Medeltal för den egna svarargruppen 2.0 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 2.0 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
De pedagogiska möjligheter som den digitala tekniken ger har klart och tydligt internaliserats inom vår arbetsgemenskap. * Se frågans fördelning: De pedagogiska möjligheter som den digitala tekniken ger har klart och tydligt internaliserats inom vår arbetsgemenskap. Medeltal för den egna svarargruppen 0.9 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.1 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
*) Antalet stjärnor visar hur stor skillnaden är vid ifrågavarande faktor.
Rapporten på denna sida visar svaren mellan 1.1.2020 och 20.4.2025. Uppgifterna på denna sida ändras inte.