Årsrapport 1.1.2020-20.4.2025

« Tillbaka

Förändringar jämfört med tidigare år

Svarargrupp som jämförs:   År 2025 (8 st.) |   År 2024 (100 st.) |   År 2023 (61 st.) |   År 2022 (53 st.) |   År 2021 (147 st.) |   År 2020 (110 st.) |   År 2019 (425 st.) |   År 2018 (475 st.) |   År 2017 (673 st.) |   År 2016 (1 st.)

Tips: genom att klicka på raden får du fram exaktare uppgifter om enskild skribent.

Frågor vilkas svar är mera positiva som i jämförelsegrupp.
Att dra nytta av bästa praxis är en grej för hela inlärargemenskapen och alla kan glädja sig över de försök som görs, också när de resulterar i platt fall. *
Se frågans fördelning: Att dra nytta av bästa praxis är en grej för hela inlärargemenskapen och alla kan glädja sig över de försök som görs, också när de resulterar i platt fall.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.8
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.4
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Eleverna får använda egna apparater för inlärning i skolan.*
Se frågans fördelning: Eleverna får använda egna apparater för inlärning i skolan.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.5
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.0
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
I min skola erbjuder lärarna kollegialt IT-stöd. *
Se frågans fördelning: I min skola erbjuder lärarna kollegialt IT-stöd.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.5
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.1
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag uppmuntrar klart min arbetsgemenskap att ta fram kreativa lösningar också i fråga om digitaliseringen. *
Se frågans fördelning: Jag uppmuntrar klart min arbetsgemenskap att ta fram kreativa lösningar också i fråga om digitaliseringen.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.4
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.1
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Frågor vilkas svar är mera negativa som i jämförelsegrupp.
Jag tycker att nätkapaciteten räcker till.***
Se frågans fördelning: Jag tycker att nätkapaciteten räcker till.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.0
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 2.0
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Målsatt nivå: Skolorna och läroanstalterna ska ha beredskap att skapa en ny pedagogisk verksamhetskultur som digitaliseringen stöder.***
Se frågans fördelning: Målsatt nivå: Skolorna och läroanstalterna ska ha beredskap att skapa en ny pedagogisk verksamhetskultur som digitaliseringen stöder.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.4
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.7
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Skolan erbjuder användarna tekniskt IT-stöd.***
Se frågans fördelning: Skolan erbjuder användarna tekniskt IT-stöd.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.7
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 2.0
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Jag har utnyttjat resultaten av Opekan i utvecklingen av mitt arbete.*
Se frågans fördelning: Jag har utnyttjat resultaten av Opekan i utvecklingen av mitt arbete.
Medeltal för den egna svarargruppen -0.7
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.5
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
De digitala webb- och lärandemiljöerna vi använder oss av är up-to-date.*
Se frågans fördelning: De digitala webb- och lärandemiljöerna vi använder oss av är up-to-date.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.1
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.4
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Skolan har trådlöst nät.*
Se frågans fördelning: Skolan har trådlöst nät.
Medeltal för den egna svarargruppen 2.0
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 2.0
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
De pedagogiska möjligheter som den digitala tekniken ger har klart och tydligt internaliserats inom vår arbetsgemenskap. *
Se frågans fördelning: De pedagogiska möjligheter som den digitala tekniken ger har klart och tydligt internaliserats inom vår arbetsgemenskap.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.9
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.1
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)

*) Antalet stjärnor visar hur stor skillnaden är vid ifrågavarande faktor.