Förändringar jämfört med tidigare år
Svarargrupp som jämförs: År 2025 (8 st.) | År 2024 (100 st.) | År 2023 (61 st.) | År 2022 (53 st.) | År 2021 (147 st.) | År 2020 (110 st.) | År 2019 (425 st.) | År 2018 (475 st.) | År 2017 (673 st.) | År 2016 (1 st.)
Tips: genom att klicka på raden får du fram exaktare uppgifter om enskild skribent.
| Att dra nytta av bästa praxis är en grej för hela inlärargemenskapen och alla kan glädja sig över de försök som görs, också när de resulterar i platt fall. * Se frågans fördelning: Att dra nytta av bästa praxis är en grej för hela inlärargemenskapen och alla kan glädja sig över de försök som görs, också när de resulterar i platt fall. Medeltal för den egna svarargruppen 0.8 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.4 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
| Eleverna får använda egna apparater för inlärning i skolan.* Se frågans fördelning: Eleverna får använda egna apparater för inlärning i skolan. Medeltal för den egna svarargruppen 1.4 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.0 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
| I min skola erbjuder lärarna kollegialt IT-stöd. * Se frågans fördelning: I min skola erbjuder lärarna kollegialt IT-stöd. Medeltal för den egna svarargruppen 1.5 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.1 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
| Jag tycker att nätkapaciteten räcker till.*** Se frågans fördelning: Jag tycker att nätkapaciteten räcker till. Medeltal för den egna svarargruppen 0.9 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 2.0 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
| Målsatt nivå: Skolorna och läroanstalterna ska ha beredskap att skapa en ny pedagogisk verksamhetskultur som digitaliseringen stöder.*** Se frågans fördelning: Målsatt nivå: Skolorna och läroanstalterna ska ha beredskap att skapa en ny pedagogisk verksamhetskultur som digitaliseringen stöder. Medeltal för den egna svarargruppen 0.3 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.7 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
| Skolan erbjuder användarna tekniskt IT-stöd.*** Se frågans fördelning: Skolan erbjuder användarna tekniskt IT-stöd. Medeltal för den egna svarargruppen 1.7 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 2.0 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
| Jag har utnyttjat resultaten av Opekan i utvecklingen av mitt arbete.* Se frågans fördelning: Jag har utnyttjat resultaten av Opekan i utvecklingen av mitt arbete. Medeltal för den egna svarargruppen -0.8 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.5 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
| De digitala webb- och lärandemiljöerna vi använder oss av är up-to-date.* Se frågans fördelning: De digitala webb- och lärandemiljöerna vi använder oss av är up-to-date. Medeltal för den egna svarargruppen 1.1 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.4 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
| Skolan har trådlöst nät.* Se frågans fördelning: Skolan har trådlöst nät. Medeltal för den egna svarargruppen 2.0 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 2.0 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
| De pedagogiska möjligheter som den digitala tekniken ger har klart och tydligt internaliserats inom vår arbetsgemenskap. * Se frågans fördelning: De pedagogiska möjligheter som den digitala tekniken ger har klart och tydligt internaliserats inom vår arbetsgemenskap. Medeltal för den egna svarargruppen 0.9 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.1 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
*) Antalet stjärnor visar hur stor skillnaden är vid ifrågavarande faktor.
Rapporten på denna sida visar svaren mellan 1.1.2021 och 22.10.2025. Uppgifterna på denna sida ändras inte.
