Förändringar jämfört med tidigare år
Svarargrupp som jämförs: År 2024 (50 st.) | År 2023 (61 st.) | År 2022 (53 st.) | År 2021 (147 st.) | År 2020 (110 st.) | År 2019 (425 st.) | År 2018 (475 st.) | År 2017 (673 st.) | År 2016 (1 st.)
Tips: genom att klicka på raden får du fram exaktare uppgifter om enskild skribent.
Skolan har ett team för att utveckla pedagogiskt bruk av IKT. *** Se frågans fördelning: Skolan har ett team för att utveckla pedagogiskt bruk av IKT. Medeltal för den egna svarargruppen 0.4 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.8 Statistisk betydelse p < 0.0001 (mycket påtaglig skillnad) |
Eleverna får använda egna apparater för inlärning i skolan.* Se frågans fördelning: Eleverna får använda egna apparater för inlärning i skolan. Medeltal för den egna svarargruppen 1.7 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.1 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Med utgångspunkt i utvärderingarna vidtas utvecklingsåtgärder, och vi informerar regelbundet om alla förändringar.* Se frågans fördelning: Med utgångspunkt i utvärderingarna vidtas utvecklingsåtgärder, och vi informerar regelbundet om alla förändringar. Medeltal för den egna svarargruppen 0.6 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.3 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
I min skola erbjuder lärarna kollegialt IT-stöd. * Se frågans fördelning: I min skola erbjuder lärarna kollegialt IT-stöd. Medeltal för den egna svarargruppen 1.6 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.4 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Skolans verksamhetskultur möjliggör olika omfattande undervisningsförsök där flera lärare och läroämnen ingår. * Se frågans fördelning: Skolans verksamhetskultur möjliggör olika omfattande undervisningsförsök där flera lärare och läroämnen ingår. Medeltal för den egna svarargruppen 1.3 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.1 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Jag har utnyttjat resultaten av Opekan i utvecklingen av mitt arbete.* Se frågans fördelning: Jag har utnyttjat resultaten av Opekan i utvecklingen av mitt arbete. Medeltal för den egna svarargruppen -0.6 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.1 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
I vår skola får arbetsgemenskapen regelbundet bekanta sig med bästa praxis på olika områden, och alla uppmuntras att prova sig fram.* Se frågans fördelning: I vår skola får arbetsgemenskapen regelbundet bekanta sig med bästa praxis på olika områden, och alla uppmuntras att prova sig fram. Medeltal för den egna svarargruppen 0.8 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.6 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Lärarna utvecklar nya tillvägagångssätt som stöder digitaliseringen. * Se frågans fördelning: Lärarna utvecklar nya tillvägagångssätt som stöder digitaliseringen. Medeltal för den egna svarargruppen 0.9 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.8 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Praxisen sprids och omvandlas till modeller som flera lärare kan dra nytta av i arbetet, till exempel för en hel årskurs eller läroämnesgrupp. * Se frågans fördelning: Praxisen sprids och omvandlas till modeller som flera lärare kan dra nytta av i arbetet, till exempel för en hel årskurs eller läroämnesgrupp. Medeltal för den egna svarargruppen 1.2 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.0 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Att dra nytta av bästa praxis är en grej för hela inlärargemenskapen och alla kan glädja sig över de försök som görs, också när de resulterar i platt fall. * Se frågans fördelning: Att dra nytta av bästa praxis är en grej för hela inlärargemenskapen och alla kan glädja sig över de försök som görs, också när de resulterar i platt fall. Medeltal för den egna svarargruppen 0.9 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.7 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Under utvecklingssamtalen diskuteras respektive lärares IKT-kompetens.* Se frågans fördelning: Under utvecklingssamtalen diskuteras respektive lärares IKT-kompetens. Medeltal för den egna svarargruppen 1.2 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.0 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
De pedagogiska möjligheter som den digitala tekniken ger har klart och tydligt internaliserats inom vår arbetsgemenskap. * Se frågans fördelning: De pedagogiska möjligheter som den digitala tekniken ger har klart och tydligt internaliserats inom vår arbetsgemenskap. Medeltal för den egna svarargruppen 0.9 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.8 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Kvaliteten på de digitala webb- och lärandemiljöerna vid vår skola utvärderas regelbundet. * Se frågans fördelning: Kvaliteten på de digitala webb- och lärandemiljöerna vid vår skola utvärderas regelbundet. Medeltal för den egna svarargruppen 0.6 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.4 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Jag tycker att nätkapaciteten räcker till.** Se frågans fördelning: Jag tycker att nätkapaciteten räcker till. Medeltal för den egna svarargruppen 0.9 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.6 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
*) Antalet stjärnor visar hur stor skillnaden är vid ifrågavarande faktor.
Rapporten på denna sida visar svaren mellan 1.1.2020 och 29.3.2024. Uppgifterna på denna sida ändras inte.