Årsrapport 1.1.2024-29.4.2024

« Tillbaka

Förändringar jämfört med tidigare år

Svarargrupp som jämförs:   År 2024 (49 st.) |   År 2023 (61 st.) |   År 2022 (53 st.) |   År 2021 (147 st.) |   År 2020 (110 st.) |   År 2019 (425 st.) |   År 2018 (475 st.) |   År 2017 (673 st.) |   År 2016 (1 st.)

Tips: genom att klicka på raden får du fram exaktare uppgifter om enskild skribent.

Frågor vilkas svar är mera positiva som i jämförelsegrupp.
Målsatt nivå: Hela skolsamfundet har engagerat sig i den förändring som digitaliseringen medför. ***
Se frågans fördelning: Målsatt nivå: Hela skolsamfundet har engagerat sig i den förändring som digitaliseringen medför.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.7
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.0
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
I min skola har vi en plan för utveckling och kompletterande utbildning för digitaliseringen som hålls à jour.*
Se frågans fördelning: I min skola har vi en plan för utveckling och kompletterande utbildning för digitaliseringen som hålls à jour.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.7
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.2
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Hela vårt skolsamfund inklusive intressegrupperna har engagerat sig i processen för att utveckla digitaliseringen, och också vårdnadshavarna är medvetna om hur den framskrider.*
Se frågans fördelning: Hela vårt skolsamfund inklusive intressegrupperna har engagerat sig i processen för att utveckla digitaliseringen, och också vårdnadshavarna är medvetna om hur den framskrider.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.5
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.2
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
De lärarspecifika digitaliseringsmålen har definierats.*
Se frågans fördelning: De lärarspecifika digitaliseringsmålen har definierats.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.3
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.2
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Hur digitaliseringen framskrider utvärderas systematiskt och regelbundet i relation till skolans gemensamt överenskomna mål. *
Se frågans fördelning: Hur digitaliseringen framskrider utvärderas systematiskt och regelbundet i relation till skolans gemensamt överenskomna mål.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.5
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.2
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag har utnyttjat resultaten av Opekan i utvecklingen av mitt arbete.*
Se frågans fördelning: Jag har utnyttjat resultaten av Opekan i utvecklingen av mitt arbete.
Medeltal för den egna svarargruppen -0.2
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.0
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
De digitala webb- och lärandemiljöerna vi använder oss av är up-to-date.*
Se frågans fördelning: De digitala webb- och lärandemiljöerna vi använder oss av är up-to-date.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.4
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.1
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag uppmuntrar klart min arbetsgemenskap att ta fram kreativa lösningar också i fråga om digitaliseringen. *
Se frågans fördelning: Jag uppmuntrar klart min arbetsgemenskap att ta fram kreativa lösningar också i fråga om digitaliseringen.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.5
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.3
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Frågor vilkas svar är mera negativa som i jämförelsegrupp.
Skolan har ett fast nät.*
Se frågans fördelning: Skolan har ett fast nät.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.2
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.4
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag känner till planen som styr utvecklingen inom IKT i min kommun. *
Se frågans fördelning: Jag känner till planen som styr utvecklingen inom IKT i min kommun.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.8
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.2
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag behärskar de viktigaste undervisnings- och lärandemiljöerna inom IT samt de viktigaste metoderna som använder sig av digitala lösningar. *
Se frågans fördelning: Jag behärskar de viktigaste undervisnings- och lärandemiljöerna inom IT samt de viktigaste metoderna som använder sig av digitala lösningar.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.5
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.9
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Välj den nivå som bäst beskriver din egen kompetens i fråga om användning av informations- och kommunikationsteknik. *
Se frågans fördelning: Välj den nivå som bäst beskriver din egen kompetens i fråga om användning av informations- och kommunikationsteknik.
Medeltal för den egna svarargruppen -1.2
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.8
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Skolan har ett team för att utveckla pedagogiskt bruk av IKT. *
Se frågans fördelning: Skolan har ett team för att utveckla pedagogiskt bruk av IKT.
Medeltal för den egna svarargruppen -0.8
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.0
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)

*) Antalet stjärnor visar hur stor skillnaden är vid ifrågavarande faktor.