Förändringar jämfört med tidigare år
Svarargrupp som jämförs: År 2025 (8 st.) | År 2024 (100 st.) | År 2023 (61 st.) | År 2022 (53 st.) | År 2021 (147 st.) | År 2020 (110 st.) | År 2019 (425 st.) | År 2018 (475 st.) | År 2017 (673 st.) | År 2016 (1 st.)
Tips: genom att klicka på raden får du fram exaktare uppgifter om enskild skribent.
Inga betydande skillnader i svaren. |
I min skola erbjuder lärarna kollegialt IT-stöd. *** |
Eleverna får använda egna apparater för inlärning i skolan.*** |
I skolan finns en eller flera tutorlärare eller personer som fungerar som ICT-stöd för de andra lärarnas pedagogiska bruk av nätet.*** |
Kvaliteten på de digitala webb- och lärandemiljöerna vid vår skola utvärderas regelbundet. ** |
Arbetsgivaren har gett skolans lärare en dator för personligt bruk. ** |
Lärarna utvecklar nya tillvägagångssätt som stöder digitaliseringen. * |
Skolan har ett team för att utveckla pedagogiskt bruk av IKT. * |
Målsatt nivå: Hela skolsamfundet har engagerat sig i den förändring som digitaliseringen medför. * |
Lärarnas pedagogiska val utvecklas jämsides med skolans digitala utveckling och medför betydande förändringar i skolans verksamhetskultur. * |
Skolan erbjuder användarna tekniskt IT-stöd.* |
Jag har utnyttjat resultaten av Opekan i utvecklingen av mitt arbete.* |
Skolan har trådlöst nät.* |
Skolans verksamhetskultur möjliggör olika omfattande undervisningsförsök där flera lärare och läroämnen ingår. * |
Att dra nytta av bästa praxis är en grej för hela inlärargemenskapen och alla kan glädja sig över de försök som görs, också när de resulterar i platt fall. * |
*) Antalet stjärnor visar hur stor skillnaden är vid ifrågavarande faktor.
Rapporten på denna sida visar svaren mellan 1.1.2024 och 20.4.2025. Uppgifterna på denna sida ändras inte.