Årsrapport 1.1.2022-23.11.2024

« Tillbaka

Förändringar jämfört med tidigare år

Svarargrupp som jämförs:   År 2024 (87 st.) |   År 2023 (61 st.) |   År 2022 (53 st.) |   År 2021 (147 st.) |   År 2020 (110 st.) |   År 2019 (425 st.) |   År 2018 (475 st.) |   År 2017 (673 st.) |   År 2016 (1 st.)

Tips: genom att klicka på raden får du fram exaktare uppgifter om enskild skribent.

Frågor vilkas svar är mera positiva som i jämförelsegrupp.
Inga betydande skillnader i svaren.
Frågor vilkas svar är mera negativa som i jämförelsegrupp.
I min skola erbjuder lärarna kollegialt IT-stöd. ***
Se frågans fördelning: I min skola erbjuder lärarna kollegialt IT-stöd.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.4
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.7
Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad)
Eleverna får använda egna apparater för inlärning i skolan.***
Se frågans fördelning: Eleverna får använda egna apparater för inlärning i skolan.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.3
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.8
Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad)
I skolan finns en eller flera tutorlärare eller personer som fungerar som ICT-stöd för de andra lärarnas pedagogiska bruk av nätet.**
Se frågans fördelning: I skolan finns en eller flera tutorlärare eller personer som fungerar som ICT-stöd för de andra lärarnas pedagogiska bruk av nätet.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.5
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.8
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Kvaliteten på de digitala webb- och lärandemiljöerna vid vår skola utvärderas regelbundet. *
Se frågans fördelning: Kvaliteten på de digitala webb- och lärandemiljöerna vid vår skola utvärderas regelbundet.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.4
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.7
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Målsatt nivå: Hela skolsamfundet har engagerat sig i den förändring som digitaliseringen medför. *
Se frågans fördelning: Målsatt nivå: Hela skolsamfundet har engagerat sig i den förändring som digitaliseringen medför.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.2
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.4
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Lärarna utvecklar nya tillvägagångssätt som stöder digitaliseringen. *
Se frågans fördelning: Lärarna utvecklar nya tillvägagångssätt som stöder digitaliseringen.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.7
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.9
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag har utnyttjat resultaten av Opekan i utvecklingen av mitt arbete.*
Se frågans fördelning: Jag har utnyttjat resultaten av Opekan i utvecklingen av mitt arbete.
Medeltal för den egna svarargruppen -1.1
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.6
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Lärarnas pedagogiska val utvecklas jämsides med skolans digitala utveckling och medför betydande förändringar i skolans verksamhetskultur. *
Se frågans fördelning: Lärarnas pedagogiska val utvecklas jämsides med skolans digitala utveckling och medför betydande förändringar i skolans verksamhetskultur.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.5
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.6
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Skolan erbjuder användarna tekniskt IT-stöd.*
Se frågans fördelning: Skolan erbjuder användarna tekniskt IT-stöd.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.6
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.8
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Arbetsgivaren har gett skolans lärare en dator för personligt bruk. *
Se frågans fördelning: Arbetsgivaren har gett skolans lärare en dator för personligt bruk.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.7
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.9
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Skolan har trådlöst nät.*
Se frågans fördelning: Skolan har trådlöst nät.
Medeltal för den egna svarargruppen 2.0
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 2.0
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)

*) Antalet stjärnor visar hur stor skillnaden är vid ifrågavarande faktor.