Förändringar jämfört med tidigare år
Svarargrupp som jämförs: År 2024 (100 st.) | År 2023 (61 st.) | År 2022 (53 st.) | År 2021 (147 st.) | År 2020 (110 st.) | År 2019 (425 st.) | År 2018 (475 st.) | År 2017 (673 st.) | År 2016 (1 st.)
Tips: genom att klicka på raden får du fram exaktare uppgifter om enskild skribent.
Under utvecklingssamtalen diskuteras respektive lärares IKT-kompetens.* Se frågans fördelning: Under utvecklingssamtalen diskuteras respektive lärares IKT-kompetens. Medeltal för den egna svarargruppen 1.2 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.9 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Praxisen sprids och omvandlas till modeller som flera lärare kan dra nytta av i arbetet, till exempel för en hel årskurs eller läroämnesgrupp. * Se frågans fördelning: Praxisen sprids och omvandlas till modeller som flera lärare kan dra nytta av i arbetet, till exempel för en hel årskurs eller läroämnesgrupp. Medeltal för den egna svarargruppen 1.2 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.9 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Inom vår arbetsgemenskap har vi en klar vision som omfattar de intrikata målen som ska möjliggöra digitalt lärande. * Se frågans fördelning: Inom vår arbetsgemenskap har vi en klar vision som omfattar de intrikata målen som ska möjliggöra digitalt lärande. Medeltal för den egna svarargruppen 0.6 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.3 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Med utgångspunkt i utvärderingarna vidtas utvecklingsåtgärder, och vi informerar regelbundet om alla förändringar.* Se frågans fördelning: Med utgångspunkt i utvärderingarna vidtas utvecklingsåtgärder, och vi informerar regelbundet om alla förändringar. Medeltal för den egna svarargruppen 0.7 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.4 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
I vår skola får arbetsgemenskapen regelbundet bekanta sig med bästa praxis på olika områden, och alla uppmuntras att prova sig fram.* Se frågans fördelning: I vår skola får arbetsgemenskapen regelbundet bekanta sig med bästa praxis på olika områden, och alla uppmuntras att prova sig fram. Medeltal för den egna svarargruppen 0.9 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.7 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Målsatt nivå: Skolorna och läroanstalterna har praxis för att utveckla och dela med sig av sin förenade kompetens. * Se frågans fördelning: Målsatt nivå: Skolorna och läroanstalterna har praxis för att utveckla och dela med sig av sin förenade kompetens. Medeltal för den egna svarargruppen 0.4 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.2 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Bästa praxis utvecklas systematiskt och etableras i form av verksamhetsmodeller som är gemensamma för hela arbetsgemenskapen. * Se frågans fördelning: Bästa praxis utvecklas systematiskt och etableras i form av verksamhetsmodeller som är gemensamma för hela arbetsgemenskapen. Medeltal för den egna svarargruppen 0.7 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.5 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
I min skola har vi ett gemensamt överenskommet mål för hur vi ska utnyttja IKT i undervisningen.* Se frågans fördelning: I min skola har vi ett gemensamt överenskommet mål för hur vi ska utnyttja IKT i undervisningen. Medeltal för den egna svarargruppen 1.0 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.8 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Hur digitaliseringen framskrider utvärderas systematiskt och regelbundet i relation till skolans gemensamt överenskomna mål. * Se frågans fördelning: Hur digitaliseringen framskrider utvärderas systematiskt och regelbundet i relation till skolans gemensamt överenskomna mål. Medeltal för den egna svarargruppen 0.6 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.3 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
De lärarspecifika digitaliseringsmålen har definierats.* Se frågans fördelning: De lärarspecifika digitaliseringsmålen har definierats. Medeltal för den egna svarargruppen 0.2 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.1 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Skolan har ett team för att utveckla pedagogiskt bruk av IKT. * Se frågans fördelning: Skolan har ett team för att utveckla pedagogiskt bruk av IKT. Medeltal för den egna svarargruppen 0.4 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.2 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Att dra nytta av bästa praxis är en grej för hela inlärargemenskapen och alla kan glädja sig över de försök som görs, också när de resulterar i platt fall. * Se frågans fördelning: Att dra nytta av bästa praxis är en grej för hela inlärargemenskapen och alla kan glädja sig över de försök som görs, också när de resulterar i platt fall. Medeltal för den egna svarargruppen 0.9 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.7 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Målsatt nivå: Min skola har en strategi med vars hjälp vi eftersträvar att nå digitaliseringsmålen.* Se frågans fördelning: Målsatt nivå: Min skola har en strategi med vars hjälp vi eftersträvar att nå digitaliseringsmålen. Medeltal för den egna svarargruppen 0.3 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.1 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Jag använder mig mångsidigt av datateknik både i skolans interna och externa kommunikation. * Se frågans fördelning: Jag använder mig mångsidigt av datateknik både i skolans interna och externa kommunikation. Medeltal för den egna svarargruppen 1.3 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.1 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Lärarna letar rätt på alternativa pedagogiska modeller som stöder undervisningen.* Se frågans fördelning: Lärarna letar rätt på alternativa pedagogiska modeller som stöder undervisningen. Medeltal för den egna svarargruppen 1.1 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.0 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Arbetsgivaren har gett skolans lärare en dator för personligt bruk. ** Se frågans fördelning: Arbetsgivaren har gett skolans lärare en dator för personligt bruk. Medeltal för den egna svarargruppen 1.6 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.9 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
I skolan finns en eller flera tutorlärare eller personer som fungerar som ICT-stöd för de andra lärarnas pedagogiska bruk av nätet.* Se frågans fördelning: I skolan finns en eller flera tutorlärare eller personer som fungerar som ICT-stöd för de andra lärarnas pedagogiska bruk av nätet. Medeltal för den egna svarargruppen 1.6 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.8 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
*) Antalet stjärnor visar hur stor skillnaden är vid ifrågavarande faktor.
Rapporten på denna sida visar svaren mellan 1.1.2021 och 23.3.2023. Uppgifterna på denna sida ändras inte.