Årsrapport 1.1.2019-3.10.2024

« Tillbaka

Förändringar jämfört med tidigare år

Svarargrupp som jämförs:   År 2024 (100 st.) |   År 2023 (61 st.) |   År 2022 (53 st.) |   År 2021 (147 st.) |   År 2020 (110 st.) |   År 2019 (425 st.) |   År 2018 (475 st.) |   År 2017 (673 st.) |   År 2016 (1 st.)

Tips: genom att klicka på raden får du fram exaktare uppgifter om enskild skribent.

Frågor vilkas svar är mera positiva som i jämförelsegrupp.
Under utvecklingssamtalen diskuteras respektive lärares IKT-kompetens.**
Se frågans fördelning: Under utvecklingssamtalen diskuteras respektive lärares IKT-kompetens.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.2
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.9
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
I vår skola får arbetsgemenskapen regelbundet bekanta sig med bästa praxis på olika områden, och alla uppmuntras att prova sig fram.*
Se frågans fördelning: I vår skola får arbetsgemenskapen regelbundet bekanta sig med bästa praxis på olika områden, och alla uppmuntras att prova sig fram.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.9
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.7
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Lärarna letar rätt på alternativa pedagogiska modeller som stöder undervisningen.*
Se frågans fördelning: Lärarna letar rätt på alternativa pedagogiska modeller som stöder undervisningen.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.1
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.0
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Praxisen sprids och omvandlas till modeller som flera lärare kan dra nytta av i arbetet, till exempel för en hel årskurs eller läroämnesgrupp. *
Se frågans fördelning: Praxisen sprids och omvandlas till modeller som flera lärare kan dra nytta av i arbetet, till exempel för en hel årskurs eller läroämnesgrupp.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.1
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.9
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Inom vår arbetsgemenskap har vi en klar vision som omfattar de intrikata målen som ska möjliggöra digitalt lärande. *
Se frågans fördelning: Inom vår arbetsgemenskap har vi en klar vision som omfattar de intrikata målen som ska möjliggöra digitalt lärande.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.5
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.3
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Frågor vilkas svar är mera negativa som i jämförelsegrupp.
Arbetsgivaren har gett skolans lärare en dator för personligt bruk. ***
Se frågans fördelning: Arbetsgivaren har gett skolans lärare en dator för personligt bruk.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.4
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.9
Statistisk betydelse p < 0.0001 (mycket påtaglig skillnad)
I min skola erbjuder lärarna kollegialt IT-stöd. *
Se frågans fördelning: I min skola erbjuder lärarna kollegialt IT-stöd.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.5
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.7
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Kvaliteten på de digitala webb- och lärandemiljöerna vid vår skola utvärderas regelbundet. *
Se frågans fördelning: Kvaliteten på de digitala webb- och lärandemiljöerna vid vår skola utvärderas regelbundet.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.4
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.7
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Målsatt nivå: Hela skolsamfundet har engagerat sig i den förändring som digitaliseringen medför. *
Se frågans fördelning: Målsatt nivå: Hela skolsamfundet har engagerat sig i den förändring som digitaliseringen medför.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.2
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.4
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
I skolan finns en eller flera tutorlärare eller personer som fungerar som ICT-stöd för de andra lärarnas pedagogiska bruk av nätet.*
Se frågans fördelning: I skolan finns en eller flera tutorlärare eller personer som fungerar som ICT-stöd för de andra lärarnas pedagogiska bruk av nätet.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.7
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.8
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Eleverna får använda egna apparater för inlärning i skolan.*
Se frågans fördelning: Eleverna får använda egna apparater för inlärning i skolan.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.7
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.8
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)

*) Antalet stjärnor visar hur stor skillnaden är vid ifrågavarande faktor.