Årsrapport 1.1.2012-10.2.2025

« Tillbaka

Förändringar jämfört med tidigare år

Svarargrupp som jämförs:   År 2025 (1 st.) |   År 2024 (100 st.) |   År 2023 (61 st.) |   År 2022 (53 st.) |   År 2021 (147 st.) |   År 2020 (110 st.) |   År 2019 (425 st.) |   År 2018 (475 st.) |   År 2017 (673 st.) |   År 2016 (1 st.)

Tips: genom att klicka på raden får du fram exaktare uppgifter om enskild skribent.

Frågor vilkas svar är mera positiva som i jämförelsegrupp.
Under utvecklingssamtalen diskuteras respektive lärares IKT-kompetens.***
I vår skola får arbetsgemenskapen regelbundet bekanta sig med bästa praxis på olika områden, och alla uppmuntras att prova sig fram.*
Lärarna letar rätt på alternativa pedagogiska modeller som stöder undervisningen.*
Frågor vilkas svar är mera negativa som i jämförelsegrupp.
Arbetsgivaren har gett skolans lärare en dator för personligt bruk. ***
Skolan har trådlöst nät.***
I min skola erbjuder lärarna kollegialt IT-stöd. **
Kvaliteten på de digitala webb- och lärandemiljöerna vid vår skola utvärderas regelbundet. **
I skolan finns en eller flera tutorlärare eller personer som fungerar som ICT-stöd för de andra lärarnas pedagogiska bruk av nätet.**
Målsatt nivå: Hela skolsamfundet har engagerat sig i den förändring som digitaliseringen medför. **
De digitala webb- och lärandemiljöerna vi använder oss av är up-to-date.*
Skolan erbjuder användarna tekniskt IT-stöd.*
De pedagogiska möjligheter som den digitala tekniken ger har klart och tydligt internaliserats inom vår arbetsgemenskap. *
Jag har utnyttjat resultaten av Opekan i utvecklingen av mitt arbete.*
Jag behärskar de viktigaste undervisnings- och lärandemiljöerna inom IT samt de viktigaste metoderna som använder sig av digitala lösningar. *
Jag tycker att nätkapaciteten räcker till.*

*) Antalet stjärnor visar hur stor skillnaden är vid ifrågavarande faktor.