Förändringar jämfört med tidigare år
Svarargrupp som jämförs: År 2025 (1 st.) | År 2024 (100 st.) | År 2023 (61 st.) | År 2022 (53 st.) | År 2021 (147 st.) | År 2020 (110 st.) | År 2019 (425 st.) | År 2018 (475 st.) | År 2017 (673 st.) | År 2016 (1 st.)
Tips: genom att klicka på raden får du fram exaktare uppgifter om enskild skribent.
Under utvecklingssamtalen diskuteras respektive lärares IKT-kompetens.*** |
I vår skola får arbetsgemenskapen regelbundet bekanta sig med bästa praxis på olika områden, och alla uppmuntras att prova sig fram.* |
Lärarna letar rätt på alternativa pedagogiska modeller som stöder undervisningen.* |
Arbetsgivaren har gett skolans lärare en dator för personligt bruk. *** |
Skolan har trådlöst nät.*** |
I min skola erbjuder lärarna kollegialt IT-stöd. ** |
Kvaliteten på de digitala webb- och lärandemiljöerna vid vår skola utvärderas regelbundet. ** |
I skolan finns en eller flera tutorlärare eller personer som fungerar som ICT-stöd för de andra lärarnas pedagogiska bruk av nätet.** |
Målsatt nivå: Hela skolsamfundet har engagerat sig i den förändring som digitaliseringen medför. ** |
De digitala webb- och lärandemiljöerna vi använder oss av är up-to-date.* |
Skolan erbjuder användarna tekniskt IT-stöd.* |
De pedagogiska möjligheter som den digitala tekniken ger har klart och tydligt internaliserats inom vår arbetsgemenskap. * |
Jag har utnyttjat resultaten av Opekan i utvecklingen av mitt arbete.* |
Jag behärskar de viktigaste undervisnings- och lärandemiljöerna inom IT samt de viktigaste metoderna som använder sig av digitala lösningar. * |
Jag tycker att nätkapaciteten räcker till.* |
*) Antalet stjärnor visar hur stor skillnaden är vid ifrågavarande faktor.
Rapporten på denna sida visar svaren mellan 1.1.2012 och 10.2.2025. Uppgifterna på denna sida ändras inte.