Förändringar jämfört med tidigare år
Svarargrupp som jämförs: År 2025 (8 st.) | År 2024 (100 st.) | År 2023 (61 st.) | År 2022 (53 st.) | År 2021 (147 st.) | År 2020 (110 st.) | År 2019 (425 st.) | År 2018 (475 st.) | År 2017 (673 st.) | År 2016 (1 st.)
Tips: genom att klicka på raden får du fram exaktare uppgifter om enskild skribent.
Arbetsgivaren har gett skolans lärare en dator för personligt bruk. *** Se frågans fördelning: Arbetsgivaren har gett skolans lärare en dator för personligt bruk. Medeltal för den egna svarargruppen 2.0 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.4 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
I skolan finns en eller flera tutorlärare eller personer som fungerar som ICT-stöd för de andra lärarnas pedagogiska bruk av nätet.*** Se frågans fördelning: I skolan finns en eller flera tutorlärare eller personer som fungerar som ICT-stöd för de andra lärarnas pedagogiska bruk av nätet. Medeltal för den egna svarargruppen 2.0 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.5 Statistisk betydelse p < 0.0001 (mycket påtaglig skillnad) |
Lärarna kan redogöra för sin pedagogiska och tekniska IKT-kompetens och sina utvecklingsbehov i dessa avseenden.* Se frågans fördelning: Lärarna kan redogöra för sin pedagogiska och tekniska IKT-kompetens och sina utvecklingsbehov i dessa avseenden. Medeltal för den egna svarargruppen 1.0 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.1 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
De lärarspecifika digitaliseringsmålen har definierats.* Se frågans fördelning: De lärarspecifika digitaliseringsmålen har definierats. Medeltal för den egna svarargruppen -0.2 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.3 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Eleverna får använda egna apparater för inlärning i skolan.* Se frågans fördelning: Eleverna får använda egna apparater för inlärning i skolan. Medeltal för den egna svarargruppen 0.4 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.8 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Hur digitaliseringen framskrider utvärderas systematiskt och regelbundet i relation till skolans gemensamt överenskomna mål. * Se frågans fördelning: Hur digitaliseringen framskrider utvärderas systematiskt och regelbundet i relation till skolans gemensamt överenskomna mål. Medeltal för den egna svarargruppen 0.1 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.7 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Med utgångspunkt i utvärderingarna vidtas utvecklingsåtgärder, och vi informerar regelbundet om alla förändringar.* Se frågans fördelning: Med utgångspunkt i utvärderingarna vidtas utvecklingsåtgärder, och vi informerar regelbundet om alla förändringar. Medeltal för den egna svarargruppen 0.2 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.8 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Den pedagogiska praxisen inom vår arbetsgemenskap stöder användningen av IKT i undervisnings- och lärandeprocesser.* Se frågans fördelning: Den pedagogiska praxisen inom vår arbetsgemenskap stöder användningen av IKT i undervisnings- och lärandeprocesser. Medeltal för den egna svarargruppen 0.9 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.1 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Välj den nivå som bäst beskriver din egen kompetens i fråga om användning av informations- och kommunikationsteknik. * Se frågans fördelning: Välj den nivå som bäst beskriver din egen kompetens i fråga om användning av informations- och kommunikationsteknik. Medeltal för den egna svarargruppen -1.2 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.7 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Jag uppmuntrar klart min arbetsgemenskap att ta fram kreativa lösningar också i fråga om digitaliseringen. * Se frågans fördelning: Jag uppmuntrar klart min arbetsgemenskap att ta fram kreativa lösningar också i fråga om digitaliseringen. Medeltal för den egna svarargruppen 1.3 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.6 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Praxisen sprids och omvandlas till modeller som flera lärare kan dra nytta av i arbetet, till exempel för en hel årskurs eller läroämnesgrupp. * Se frågans fördelning: Praxisen sprids och omvandlas till modeller som flera lärare kan dra nytta av i arbetet, till exempel för en hel årskurs eller läroämnesgrupp. Medeltal för den egna svarargruppen 1.0 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.3 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
I min skola har vi en plan för utveckling och kompletterande utbildning för digitaliseringen som hålls à jour.* Se frågans fördelning: I min skola har vi en plan för utveckling och kompletterande utbildning för digitaliseringen som hålls à jour. Medeltal för den egna svarargruppen 0.0 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.5 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
I min skola erbjuder lärarna kollegialt IT-stöd. * Se frågans fördelning: I min skola erbjuder lärarna kollegialt IT-stöd. Medeltal för den egna svarargruppen 1.1 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.6 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
De digitala webb- och lärandemiljöerna vi använder oss av är up-to-date.* Se frågans fördelning: De digitala webb- och lärandemiljöerna vi använder oss av är up-to-date. Medeltal för den egna svarargruppen 0.8 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.1 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Skolan har ett team för att utveckla pedagogiskt bruk av IKT. * Se frågans fördelning: Skolan har ett team för att utveckla pedagogiskt bruk av IKT. Medeltal för den egna svarargruppen -0.4 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.5 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
*) Antalet stjärnor visar hur stor skillnaden är vid ifrågavarande faktor.
Rapporten på denna sida visar svaren mellan 1.1.2023 och 23.3.2023. Uppgifterna på denna sida ändras inte.