Förändringar jämfört med tidigare år
Svarargrupp som jämförs: År 2024 (100 st.) | År 2023 (61 st.) | År 2022 (53 st.) | År 2021 (147 st.) | År 2020 (110 st.) | År 2019 (425 st.) | År 2018 (475 st.) | År 2017 (673 st.) | År 2016 (1 st.)
Tips: genom att klicka på raden får du fram exaktare uppgifter om enskild skribent.
Jag tycker att nätkapaciteten räcker till.** Se frågans fördelning: Jag tycker att nätkapaciteten räcker till. Medeltal för den egna svarargruppen 1.4 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.8 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
Lärarna kan redogöra för sin pedagogiska och tekniska IKT-kompetens och sina utvecklingsbehov i dessa avseenden.* Se frågans fördelning: Lärarna kan redogöra för sin pedagogiska och tekniska IKT-kompetens och sina utvecklingsbehov i dessa avseenden. Medeltal för den egna svarargruppen 1.1 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.0 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Arbetsgivaren har gett skolans lärare en dator för personligt bruk. * Se frågans fördelning: Arbetsgivaren har gett skolans lärare en dator för personligt bruk. Medeltal för den egna svarargruppen 1.5 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.3 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Skolan har ett team för att utveckla pedagogiskt bruk av IKT. *** Se frågans fördelning: Skolan har ett team för att utveckla pedagogiskt bruk av IKT. Medeltal för den egna svarargruppen -0.9 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.1 Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad) |
Eleverna får använda egna apparater för inlärning i skolan.** Se frågans fördelning: Eleverna får använda egna apparater för inlärning i skolan. Medeltal för den egna svarargruppen 1.0 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.7 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
Under utvecklingssamtalen diskuteras respektive lärares IKT-kompetens.** Se frågans fördelning: Under utvecklingssamtalen diskuteras respektive lärares IKT-kompetens. Medeltal för den egna svarargruppen 1.0 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.3 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
Lärarnas pedagogiska val utvecklas jämsides med skolans digitala utveckling och medför betydande förändringar i skolans verksamhetskultur. ** Se frågans fördelning: Lärarnas pedagogiska val utvecklas jämsides med skolans digitala utveckling och medför betydande förändringar i skolans verksamhetskultur. Medeltal för den egna svarargruppen 0.5 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.8 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
I vår skola får arbetsgemenskapen regelbundet bekanta sig med bästa praxis på olika områden, och alla uppmuntras att prova sig fram.** Se frågans fördelning: I vår skola får arbetsgemenskapen regelbundet bekanta sig med bästa praxis på olika områden, och alla uppmuntras att prova sig fram. Medeltal för den egna svarargruppen 0.6 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.9 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
Lärarna utvecklar nya tillvägagångssätt som stöder digitaliseringen. * Se frågans fördelning: Lärarna utvecklar nya tillvägagångssätt som stöder digitaliseringen. Medeltal för den egna svarargruppen 0.7 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.9 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Med utgångspunkt i utvärderingarna vidtas utvecklingsåtgärder, och vi informerar regelbundet om alla förändringar.* Se frågans fördelning: Med utgångspunkt i utvärderingarna vidtas utvecklingsåtgärder, och vi informerar regelbundet om alla förändringar. Medeltal för den egna svarargruppen 0.3 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.5 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Hela vårt skolsamfund inklusive intressegrupperna har engagerat sig i processen för att utveckla digitaliseringen, och också vårdnadshavarna är medvetna om hur den framskrider.* Se frågans fördelning: Hela vårt skolsamfund inklusive intressegrupperna har engagerat sig i processen för att utveckla digitaliseringen, och också vårdnadshavarna är medvetna om hur den framskrider. Medeltal för den egna svarargruppen 0.2 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.4 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Lärarna letar rätt på alternativa pedagogiska modeller som stöder undervisningen.* Se frågans fördelning: Lärarna letar rätt på alternativa pedagogiska modeller som stöder undervisningen. Medeltal för den egna svarargruppen 0.9 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.1 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Jag har utnyttjat resultaten av Opekan i utvecklingen av mitt arbete.* Se frågans fördelning: Jag har utnyttjat resultaten av Opekan i utvecklingen av mitt arbete. Medeltal för den egna svarargruppen -1.3 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.8 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
I våra mer omfattande och långsiktiga planer har vi skrivit in hur vi tänkt utveckla digitaliseringen. * Se frågans fördelning: I våra mer omfattande och långsiktiga planer har vi skrivit in hur vi tänkt utveckla digitaliseringen. Medeltal för den egna svarargruppen 0.7 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.9 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
I min skola erbjuder lärarna kollegialt IT-stöd. * Se frågans fördelning: I min skola erbjuder lärarna kollegialt IT-stöd. Medeltal för den egna svarargruppen 1.4 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.5 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Jag uppmuntrar klart min arbetsgemenskap att ta fram kreativa lösningar också i fråga om digitaliseringen. * Se frågans fördelning: Jag uppmuntrar klart min arbetsgemenskap att ta fram kreativa lösningar också i fråga om digitaliseringen. Medeltal för den egna svarargruppen 1.4 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.5 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Skolan har trådlöst nät.* Se frågans fördelning: Skolan har trådlöst nät. Medeltal för den egna svarargruppen 1.9 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 2.0 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Jag känner till planen som styr utvecklingen inom IKT i min kommun. * Se frågans fördelning: Jag känner till planen som styr utvecklingen inom IKT i min kommun. Medeltal för den egna svarargruppen 1.0 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.2 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
*) Antalet stjärnor visar hur stor skillnaden är vid ifrågavarande faktor.
Rapporten på denna sida visar svaren mellan 1.1.2024 och 4.11.2024. Uppgifterna på denna sida ändras inte.