Årsrapport 1.1.2021-10.2.2025

« Tillbaka

Förändringar jämfört med tidigare år

Svarargrupp som jämförs:   År 2025 (1 st.) |   År 2024 (100 st.) |   År 2023 (61 st.) |   År 2022 (53 st.) |   År 2021 (147 st.) |   År 2020 (110 st.) |   År 2019 (425 st.) |   År 2018 (475 st.) |   År 2017 (673 st.) |   År 2016 (1 st.)

Tips: genom att klicka på raden får du fram exaktare uppgifter om enskild skribent.

Frågor vilkas svar är mera positiva som i jämförelsegrupp.
Välj den nivå som bäst beskriver din egen kompetens i fråga om användning av informations- och kommunikationsteknik. ***
Arbetsgivaren har gett skolans lärare en dator för personligt bruk. **
Målsatt nivå: Hela skolsamfundet har engagerat sig i den förändring som digitaliseringen medför. *
Målsatt nivå: Min skola har en strategi med vars hjälp vi eftersträvar att nå digitaliseringsmålen.*
De digitala webb- och lärandemiljöerna vi använder oss av är up-to-date.*
Lärarna kan redogöra för sin pedagogiska och tekniska IKT-kompetens och sina utvecklingsbehov i dessa avseenden.*
Frågor vilkas svar är mera negativa som i jämförelsegrupp.
Under utvecklingssamtalen diskuteras respektive lärares IKT-kompetens.***
Eleverna får använda egna apparater för inlärning i skolan.***
Lärarnas pedagogiska val utvecklas jämsides med skolans digitala utveckling och medför betydande förändringar i skolans verksamhetskultur. **
Hela vårt skolsamfund inklusive intressegrupperna har engagerat sig i processen för att utveckla digitaliseringen, och också vårdnadshavarna är medvetna om hur den framskrider.**
I skolan finns en eller flera tutorlärare eller personer som fungerar som ICT-stöd för de andra lärarnas pedagogiska bruk av nätet.**
I vår skola får arbetsgemenskapen regelbundet bekanta sig med bästa praxis på olika områden, och alla uppmuntras att prova sig fram.**
Jag uppmuntrar klart min arbetsgemenskap att ta fram kreativa lösningar också i fråga om digitaliseringen. *
Lärarna utvecklar nya tillvägagångssätt som stöder digitaliseringen. *
Lärarna letar rätt på alternativa pedagogiska modeller som stöder undervisningen.*
Skolan har ett fast nät.*
Skolan har trådlöst nät.*

*) Antalet stjärnor visar hur stor skillnaden är vid ifrågavarande faktor.