Förändringar jämfört med tidigare år
Svarargrupp som jämförs: År 2025 (1 st.) | År 2024 (100 st.) | År 2023 (61 st.) | År 2022 (53 st.) | År 2021 (147 st.) | År 2020 (110 st.) | År 2019 (425 st.) | År 2018 (475 st.) | År 2017 (673 st.) | År 2016 (1 st.)
Tips: genom att klicka på raden får du fram exaktare uppgifter om enskild skribent.
Välj den nivå som bäst beskriver din egen kompetens i fråga om användning av informations- och kommunikationsteknik. *** |
Arbetsgivaren har gett skolans lärare en dator för personligt bruk. ** |
Målsatt nivå: Hela skolsamfundet har engagerat sig i den förändring som digitaliseringen medför. * |
Målsatt nivå: Min skola har en strategi med vars hjälp vi eftersträvar att nå digitaliseringsmålen.* |
De digitala webb- och lärandemiljöerna vi använder oss av är up-to-date.* |
Lärarna kan redogöra för sin pedagogiska och tekniska IKT-kompetens och sina utvecklingsbehov i dessa avseenden.* |
Under utvecklingssamtalen diskuteras respektive lärares IKT-kompetens.*** |
Eleverna får använda egna apparater för inlärning i skolan.*** |
Lärarnas pedagogiska val utvecklas jämsides med skolans digitala utveckling och medför betydande förändringar i skolans verksamhetskultur. ** |
Hela vårt skolsamfund inklusive intressegrupperna har engagerat sig i processen för att utveckla digitaliseringen, och också vårdnadshavarna är medvetna om hur den framskrider.** |
I skolan finns en eller flera tutorlärare eller personer som fungerar som ICT-stöd för de andra lärarnas pedagogiska bruk av nätet.** |
I vår skola får arbetsgemenskapen regelbundet bekanta sig med bästa praxis på olika områden, och alla uppmuntras att prova sig fram.** |
Jag uppmuntrar klart min arbetsgemenskap att ta fram kreativa lösningar också i fråga om digitaliseringen. * |
Lärarna utvecklar nya tillvägagångssätt som stöder digitaliseringen. * |
Lärarna letar rätt på alternativa pedagogiska modeller som stöder undervisningen.* |
Skolan har ett fast nät.* |
Skolan har trådlöst nät.* |
*) Antalet stjärnor visar hur stor skillnaden är vid ifrågavarande faktor.
Rapporten på denna sida visar svaren mellan 1.1.2021 och 10.2.2025. Uppgifterna på denna sida ändras inte.