Förändringar jämfört med tidigare år
Svarargrupp som jämförs: År 2025 (8 st.) | År 2024 (100 st.) | År 2023 (61 st.) | År 2022 (53 st.) | År 2021 (147 st.) | År 2020 (110 st.) | År 2019 (425 st.) | År 2018 (475 st.) | År 2017 (673 st.) | År 2016 (1 st.)
Tips: genom att klicka på raden får du fram exaktare uppgifter om enskild skribent.
Arbetsgivaren har gett skolans lärare en dator för personligt bruk. *** |
De digitala webb- och lärandemiljöerna vi använder oss av är up-to-date.** |
Välj den nivå som bäst beskriver din egen kompetens i fråga om användning av informations- och kommunikationsteknik. ** |
Jag tycker att nätkapaciteten räcker till.* |
I min skola har vi ett gemensamt överenskommet mål för hur vi ska utnyttja IKT i undervisningen.* |
Lärarna kan redogöra för sin pedagogiska och tekniska IKT-kompetens och sina utvecklingsbehov i dessa avseenden.* |
Jag behärskar de viktigaste undervisnings- och lärandemiljöerna inom IT samt de viktigaste metoderna som använder sig av digitala lösningar. * |
Eleverna får använda egna apparater för inlärning i skolan.*** |
Under utvecklingssamtalen diskuteras respektive lärares IKT-kompetens.*** |
I vår skola får arbetsgemenskapen regelbundet bekanta sig med bästa praxis på olika områden, och alla uppmuntras att prova sig fram.*** |
Lärarnas pedagogiska val utvecklas jämsides med skolans digitala utveckling och medför betydande förändringar i skolans verksamhetskultur. *** |
Lärarna utvecklar nya tillvägagångssätt som stöder digitaliseringen. *** |
I min skola erbjuder lärarna kollegialt IT-stöd. *** |
Jag uppmuntrar klart min arbetsgemenskap att ta fram kreativa lösningar också i fråga om digitaliseringen. *** |
Lärarna letar rätt på alternativa pedagogiska modeller som stöder undervisningen.** |
Hela vårt skolsamfund inklusive intressegrupperna har engagerat sig i processen för att utveckla digitaliseringen, och också vårdnadshavarna är medvetna om hur den framskrider.** |
I våra mer omfattande och långsiktiga planer har vi skrivit in hur vi tänkt utveckla digitaliseringen. ** |
Skolan har ett team för att utveckla pedagogiskt bruk av IKT. ** |
Med utgångspunkt i utvärderingarna vidtas utvecklingsåtgärder, och vi informerar regelbundet om alla förändringar.** |
Att dra nytta av bästa praxis är en grej för hela inlärargemenskapen och alla kan glädja sig över de försök som görs, också när de resulterar i platt fall. ** |
Skolans verksamhetskultur möjliggör olika omfattande undervisningsförsök där flera lärare och läroämnen ingår. * |
I skolan finns en eller flera tutorlärare eller personer som fungerar som ICT-stöd för de andra lärarnas pedagogiska bruk av nätet.* |
Bästa praxis utvecklas systematiskt och etableras i form av verksamhetsmodeller som är gemensamma för hela arbetsgemenskapen. * |
Skolan har ett fast nät.* |
Hur digitaliseringen framskrider utvärderas systematiskt och regelbundet i relation till skolans gemensamt överenskomna mål. * |
I min skola har vi en plan för utveckling och kompletterande utbildning för digitaliseringen som hålls à jour.* |
*) Antalet stjärnor visar hur stor skillnaden är vid ifrågavarande faktor.
Rapporten på denna sida visar svaren mellan 1.1.2023 och 20.4.2025. Uppgifterna på denna sida ändras inte.