Årsrapport 1.1.2020-20.4.2025

« Tillbaka

Förändringar jämfört med tidigare år

Svarargrupp som jämförs:   År 2025 (8 st.) |   År 2024 (100 st.) |   År 2023 (61 st.) |   År 2022 (53 st.) |   År 2021 (147 st.) |   År 2020 (110 st.) |   År 2019 (425 st.) |   År 2018 (475 st.) |   År 2017 (673 st.) |   År 2016 (1 st.)

Tips: genom att klicka på raden får du fram exaktare uppgifter om enskild skribent.

Frågor vilkas svar är mera positiva som i jämförelsegrupp.
De digitala webb- och lärandemiljöerna vi använder oss av är up-to-date.***
Arbetsgivaren har gett skolans lärare en dator för personligt bruk. ***
Målsatt nivå: Min skola har en strategi med vars hjälp vi eftersträvar att nå digitaliseringsmålen.***
Målsatt nivå: Hela skolsamfundet har engagerat sig i den förändring som digitaliseringen medför. ***
I min skola har vi ett gemensamt överenskommet mål för hur vi ska utnyttja IKT i undervisningen.***
Välj den nivå som bäst beskriver din egen kompetens i fråga om användning av informations- och kommunikationsteknik. ***
Praxisen sprids och omvandlas till modeller som flera lärare kan dra nytta av i arbetet, till exempel för en hel årskurs eller läroämnesgrupp. ***
Kvaliteten på de digitala webb- och lärandemiljöerna vid vår skola utvärderas regelbundet. **
De pedagogiska möjligheter som den digitala tekniken ger har klart och tydligt internaliserats inom vår arbetsgemenskap. *
Jag tycker att nätkapaciteten räcker till.*
Jag behärskar de viktigaste undervisnings- och lärandemiljöerna inom IT samt de viktigaste metoderna som använder sig av digitala lösningar. *
Målsatt nivå: Skolorna och läroanstalterna har praxis för att utveckla och dela med sig av sin förenade kompetens. *
Jag har utnyttjat resultaten av Opekan i utvecklingen av mitt arbete.*
Inom vår arbetsgemenskap har vi en klar vision som omfattar de intrikata målen som ska möjliggöra digitalt lärande. *
De lärarspecifika digitaliseringsmålen har definierats.*
Målsatt nivå: Skolorna och läroanstalterna ska ha beredskap att skapa en ny pedagogisk verksamhetskultur som digitaliseringen stöder.*
Skolan har trådlöst nät.*
Frågor vilkas svar är mera negativa som i jämförelsegrupp.
Under utvecklingssamtalen diskuteras respektive lärares IKT-kompetens.***
Eleverna får använda egna apparater för inlärning i skolan.**
Skolan har ett fast nät.**
I vår skola får arbetsgemenskapen regelbundet bekanta sig med bästa praxis på olika områden, och alla uppmuntras att prova sig fram.*
Hela vårt skolsamfund inklusive intressegrupperna har engagerat sig i processen för att utveckla digitaliseringen, och också vårdnadshavarna är medvetna om hur den framskrider.*
Lärarnas pedagogiska val utvecklas jämsides med skolans digitala utveckling och medför betydande förändringar i skolans verksamhetskultur. *
I skolan finns en eller flera tutorlärare eller personer som fungerar som ICT-stöd för de andra lärarnas pedagogiska bruk av nätet.*
Jag uppmuntrar klart min arbetsgemenskap att ta fram kreativa lösningar också i fråga om digitaliseringen. *

*) Antalet stjärnor visar hur stor skillnaden är vid ifrågavarande faktor.