Muutokset aiempiin vuosiin
Verrattava vastaajajoukko: Vuosi 2017 (673 kpl) | Vuosi 2016 (1 kpl)
Vinkki: riviä klikkaamalla saat näkyviin yksittäisen tekijän tarkemmat tiedot.
Työnantaja on antanut opettajille henkilökohtaiseen käyttöön tietokoneet.*** |
Koululla toimii tutoropettaja tai -opettajia tieto- ja viestintäteknologian pedagogisen käytön tukena muille opettajille.** |
Digitalisaation edistymistä arvioidaan suhteessa koulun yhteisesti sovittuihin tavoitteisiin suunnitelmallisesti ja säännöllisesti.** |
Työyhteisöllä on visio, joka sisältää seikkaperäiset tavoitteet digitaalisen oppimisen mahdollistamiseksi.** |
Tunnen kuntani TVT:n kehittämistyötä ohjaavan suunnitelman sisällön.** |
Digitaaliseen teknologiaan liittyvät pedagogiset mahdollisuudet on selvästi sisäistetty työyhteisössä.** |
Työyhteisön pedagogiset käytänteet tukevat teknologian käyttöä opetus- ja oppimisprosessissa.* |
Koulussani vertaisopettajat tarjoavat TVT-opastusta.* |
Digitalisaatioon liittyvät opettajakohtaiset tavoitteet on määritelty.* |
Digitaalisten verkko- ja oppimisympäristöjen laatuominaisuudet arvioidaan säännöllisesti.* |
Tavoitetaso: Kouluilla ja oppilaitoksilla on hyvät valmiudet luoda uusi pedagoginen toimintakulttuuri, jota digitalisaatio tukee. Valitse seuraavista koulusi tilanteeseen parhaiten sopiva kuvaus, vaikka se ei kaikilta osin pitäisi aivan paikkaansa:* |
Oppilaat voivat käyttää koulussa omia laitteitaan oppimisessa.* |
Koulussani on helppo lähteä kehittämään uusia toimintatapoja.* |
Kehityskeskusteluissa otetaan esille TVT-osaaminen.* |
Hyviä käytänteitä kehitetään suunnitelmallisesti ja ne vakiinnutetaan koko työyhteisön yhteiseksi toimintamalliksi.* |
Hyvät käytänteet leviävät useiden opettajien hyödyntämiksi työmalleiksi esimerkiksi koko luokka-asteen tai aineryhmän sisällä.* |
Käytän kouluni sisäisessä ja ulkoisessa viestinnässä monipuolisesti tietoteknologiaa.* |
Koulun toimintakulttuuri mahdollistaa erilaiset laajamittaiset, useita eri opettajia ja oppiaineita koskevat opetuskokeilut.* |
*) Tähtien määrä ilmaisee, kuinka merkitsevä ero on kyseisen tekijän kohdalla.