Muutokset aiempiin vuosiin
Verrattava vastaajajoukko: Vuosi 2025 (8 kpl) | Vuosi 2024 (100 kpl) | Vuosi 2023 (61 kpl) | Vuosi 2022 (53 kpl) | Vuosi 2021 (147 kpl) | Vuosi 2020 (110 kpl) | Vuosi 2019 (425 kpl) | Vuosi 2018 (475 kpl) | Vuosi 2017 (673 kpl) | Vuosi 2016 (1 kpl)
Vinkki: riviä klikkaamalla saat näkyviin yksittäisen tekijän tarkemmat tiedot.
Kehityskeskusteluissa otetaan esille TVT-osaaminen.*** |
Hyvät käytänteet esitellään työyhteisölle säännöllisesti ja työyhteisöä rohkaistaan kokeiluun.* |
Opettajat hakevat vaihtoehtoisia pedagogisia malleja opetuksen tueksi.* |
Työnantaja on antanut opettajille henkilökohtaiseen käyttöön tietokoneet.*** |
Koululla on langaton verkkoyhteys.*** |
Koulussani vertaisopettajat tarjoavat TVT-opastusta.** |
Digitaalisten verkko- ja oppimisympäristöjen laatuominaisuudet arvioidaan säännöllisesti.** |
Koululla toimii tutoropettaja tai -opettajia tieto- ja viestintäteknologian pedagogisen käytön tukena muille opettajille.** |
Tavoitetaso: Koko kouluyhteisö on sitoutunut digitalisaation mukanaan tuomaan muutokseen. Valitse seuraavista koulusi tilanteeseen parhaiten sopiva kuvaus, vaikka se ei kaikilta osin pitäisi aivan paikkaansa:** |
Digitaaliset verkko- ja oppimisympäristöt ovat ajanmukaiset.* |
Koululla on tarjolla teknistä tukea tietoteknologian käyttöön* |
Digitaaliseen teknologiaan liittyvät pedagogiset mahdollisuudet on selvästi sisäistetty työyhteisössä.* |
Hallitsen keskeiset opetuksen ja oppimisen tietoteknologiset ympäristöt ja digitaalisuutta hyödyntävät menetelmät.* |
Olen hyödyntänyt Opekan tuloksia kouluni kehittämisessä.* |
Oppilaat voivat käyttää koulussa omia laitteitaan oppimisessa.* |
Verkon kapasiteetti on mielestäni riittävä.* |
*) Tähtien määrä ilmaisee, kuinka merkitsevä ero on kyseisen tekijän kohdalla.
Tällä sivulla näkyvä raportti on ajalta 1.1.2012 - 20.4.2025. Sivulla näkyvät tiedot eivät muutu.