Vuosiraportti 1.1.2020-20.4.2025

« Takaisin

Muutokset aiempiin vuosiin

Verrattava vastaajajoukko:   Vuosi 2025 (8 kpl) |   Vuosi 2024 (100 kpl) |   Vuosi 2023 (61 kpl) |   Vuosi 2022 (53 kpl) |   Vuosi 2021 (147 kpl) |   Vuosi 2020 (110 kpl) |   Vuosi 2019 (425 kpl) |   Vuosi 2018 (475 kpl) |   Vuosi 2017 (673 kpl) |   Vuosi 2016 (1 kpl)

Vinkki: riviä klikkaamalla saat näkyviin yksittäisen tekijän tarkemmat tiedot.

Kysymykset, joiden vastaukset ovat positiivisempia kuin vertailujoukossa.
Vastauksista ei löytynyt merkittäviä eroja.
Kysymykset, joiden vastaukset ovat negatiivisempia kuin vertailujoukossa.
Koko kouluyhteisö ja sidosryhmät on sitoutettu digitalisaation kehittämisprosessiin ja myös huoltajat ovat tietoisia muutoksen etenemisestä.***
Kouluni digitalisaatioon liittyvä kehittämis- ja täydennyskoulutussuunnitelma on ajan tasalla.***
Opettajat kehittävät uusia digitalisaatiota tukevia käytänteitä.***
Tavoitetaso: Kouluilla ja oppilaitoksilla on käytänteet organisaation yhteiseen osaamisen kehittämiseen ja jakamiseen.

Valitse seuraavista koulusi tilanteeseen parhaiten sopiva kuvaus, vaikka se ei kaikilta osin pitäisi aivan paikkaansa:***
Hyvät käytänteet esitellään työyhteisölle säännöllisesti ja työyhteisöä rohkaistaan kokeiluun.**
Kehityskeskusteluissa otetaan esille TVT-osaaminen.**
Työyhteisöllä on visio, joka sisältää seikkaperäiset tavoitteet digitaalisen oppimisen mahdollistamiseksi.**
Koulussani vertaisopettajat tarjoavat TVT-opastusta.**
Arvioinnin perusteella tehdään kehittämistoimenpiteitä ja muutoksista tiedotetaan säännöllisesti.**
Tavoitetaso: Koko kouluyhteisö on sitoutunut digitalisaation mukanaan tuomaan muutokseen.

Valitse seuraavista koulusi tilanteeseen parhaiten sopiva kuvaus, vaikka se ei kaikilta osin pitäisi aivan paikkaansa:**
Opettajat hakevat vaihtoehtoisia pedagogisia malleja opetuksen tueksi.**
Opettajien pedagogiset valinnat kehittyvät samanaikaisesti digitalisaatiokehityksen kanssa tuottaen merkittäviä muutoksia koulun toimintakulttuuriin.**
Hallitsen tarvitsemani hallintotyön digitaaliset sovellukset ja ympäristöt.**
Digitalisaatioon liittyvät opettajakohtaiset tavoitteet on määritelty.**
Tavoitetaso: Koulullani on strategia, jonka avulla pyritään saavuttamaan digitalisaatioon liittyvät tavoitteet.

Valitse seuraavista koulusi tilanteeseen parhaiten sopiva kuvaus, vaikka se ei kaikilta osin pitäisi aivan paikkaansa:**
Olen hyödyntänyt Opekan tuloksia kouluni kehittämisessä.**
Koulun toimintakulttuuri mahdollistaa erilaiset laajamittaiset, useita eri opettajia ja oppiaineita koskevat opetuskokeilut.*
Tavoitetaso: Kouluilla ja oppilaitoksilla on hyvät valmiudet luoda uusi pedagoginen toimintakulttuuri, jota digitalisaatio tukee.

Valitse seuraavista koulusi tilanteeseen parhaiten sopiva kuvaus, vaikka se ei kaikilta osin pitäisi aivan paikkaansa:*
Hyviä käytänteitä kehitetään suunnitelmallisesti ja ne vakiinnutetaan koko työyhteisön yhteiseksi toimintamalliksi.*
Työyhteisön asenneilmapiiri on myönteinen uusien asioiden kokeilemiseen opetuksessa.*
Hyvät käytänteet leviävät useiden opettajien hyödyntämiksi työmalleiksi esimerkiksi koko luokka-asteen tai aineryhmän sisällä.*
Digitalisaatioon liittyvä kehittäminen on kirjattu laajempiin pitkän tähtäimen suunnitelmiin.*
Hyvien käytänteiden hyödyntäminen koskee koko oppivaa yhteisöä ja kokeiluista osataan iloita niiden epäonnistuessakin.*
Koululla toimii TVT:n käytön pedagogisen kehittämisen tiimi*
Oppilaat voivat käyttää koulussa omia laitteitaan oppimisessa.*
Koululla toimii tutoropettaja tai -opettajia tieto- ja viestintäteknologian pedagogisen käytön tukena muille opettajille.*
Rohkaisen työyhteisöä avoimesti luoviin ratkaisuihin koskien myös digitalisaatiota.*
Digitaalisten verkko- ja oppimisympäristöjen laatuominaisuudet arvioidaan säännöllisesti.*
Koululla on langaton verkkoyhteys.*
Tunnen kuntani TVT:n kehittämistyötä ohjaavan suunnitelman sisällön.*
Koululla on kiinteä verkkoyhteys.*
Digitaaliset verkko- ja oppimisympäristöt ovat ajanmukaiset.*
Digitaaliseen teknologiaan liittyvät pedagogiset mahdollisuudet on selvästi sisäistetty työyhteisössä.*

*) Tähtien määrä ilmaisee, kuinka merkitsevä ero on kyseisen tekijän kohdalla.