Muutokset aiempiin vuosiin
Verrattava vastaajajoukko: Vuosi 2024 (17 kpl) | Vuosi 2023 (61 kpl) | Vuosi 2022 (53 kpl) | Vuosi 2021 (147 kpl) | Vuosi 2020 (110 kpl) | Vuosi 2019 (425 kpl) | Vuosi 2018 (475 kpl) | Vuosi 2017 (673 kpl) | Vuosi 2016 (1 kpl)
Vinkki: riviä klikkaamalla saat näkyviin yksittäisen tekijän tarkemmat tiedot.
Koululla on tarjolla teknistä tukea tietoteknologian käyttöön*** Katso kysymyksen jakauma: Koululla on tarjolla teknistä tukea tietoteknologian käyttöön Oman vastaajajoukon keskiarvo 2.0 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.7 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Oppilaat voivat käyttää koulussa omia laitteitaan oppimisessa.*** Katso kysymyksen jakauma: Oppilaat voivat käyttää koulussa omia laitteitaan oppimisessa. Oman vastaajajoukon keskiarvo 2.0 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.7 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero) |
Tavoitetaso: Koko kouluyhteisö on sitoutunut digitalisaation mukanaan tuomaan muutokseen. Valitse seuraavista koulusi tilanteeseen parhaiten sopiva kuvaus, vaikka se ei kaikilta osin pitäisi aivan paikkaansa:** Katso kysymyksen jakauma: Tavoitetaso: Koko kouluyhteisö on sitoutunut digitalisaation mukanaan tuomaan muutokseen. Valitse seuraavista koulusi tilanteeseen parhaiten sopiva kuvaus, vaikka se ei kaikilta osin pitäisi aivan paikkaansa: Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.7 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.1 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero) |
Digitaaliset verkko- ja oppimisympäristöt ovat ajanmukaiset.** Katso kysymyksen jakauma: Digitaaliset verkko- ja oppimisympäristöt ovat ajanmukaiset. Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.5 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.0 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero) |
Digitaalisten verkko- ja oppimisympäristöjen laatuominaisuudet arvioidaan säännöllisesti.* Katso kysymyksen jakauma: Digitaalisten verkko- ja oppimisympäristöjen laatuominaisuudet arvioidaan säännöllisesti. Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.9 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.4 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Olen hyödyntänyt Opekan tuloksia kouluni kehittämisessä.* Katso kysymyksen jakauma: Olen hyödyntänyt Opekan tuloksia kouluni kehittämisessä. Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.2 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.8 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Koulussani vertaisopettajat tarjoavat TVT-opastusta.* Katso kysymyksen jakauma: Koulussani vertaisopettajat tarjoavat TVT-opastusta. Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.8 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.5 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Koulussani on helppo lähteä kehittämään uusia toimintatapoja.* Katso kysymyksen jakauma: Koulussani on helppo lähteä kehittämään uusia toimintatapoja. Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.4 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.1 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Verkon kapasiteetti on mielestäni riittävä.* Katso kysymyksen jakauma: Verkon kapasiteetti on mielestäni riittävä. Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.4 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.8 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Työnantaja on antanut opettajille henkilökohtaiseen käyttöön tietokoneet.* Katso kysymyksen jakauma: Työnantaja on antanut opettajille henkilökohtaiseen käyttöön tietokoneet. Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.7 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.3 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Työyhteisön pedagogiset käytänteet tukevat teknologian käyttöä opetus- ja oppimisprosessissa.* Katso kysymyksen jakauma: Työyhteisön pedagogiset käytänteet tukevat teknologian käyttöä opetus- ja oppimisprosessissa. Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.2 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.0 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Digitalisaation edistymistä arvioidaan suhteessa koulun yhteisesti sovittuihin tavoitteisiin suunnitelmallisesti ja säännöllisesti.* Katso kysymyksen jakauma: Digitalisaation edistymistä arvioidaan suhteessa koulun yhteisesti sovittuihin tavoitteisiin suunnitelmallisesti ja säännöllisesti. Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.7 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.4 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Koulun toimintakulttuuri mahdollistaa erilaiset laajamittaiset, useita eri opettajia ja oppiaineita koskevat opetuskokeilut.* Katso kysymyksen jakauma: Koulun toimintakulttuuri mahdollistaa erilaiset laajamittaiset, useita eri opettajia ja oppiaineita koskevat opetuskokeilut. Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.5 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.3 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Kehityskeskusteluissa otetaan esille TVT-osaaminen.* Katso kysymyksen jakauma: Kehityskeskusteluissa otetaan esille TVT-osaaminen. Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.8 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.3 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
Hyvät käytänteet esitellään työyhteisölle säännöllisesti ja työyhteisöä rohkaistaan kokeiluun.* Katso kysymyksen jakauma: Hyvät käytänteet esitellään työyhteisölle säännöllisesti ja työyhteisöä rohkaistaan kokeiluun. Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.6 Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.9 Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero) |
*) Tähtien määrä ilmaisee, kuinka merkitsevä ero on kyseisen tekijän kohdalla.
Tällä sivulla näkyvä raportti on ajalta 1.1.2022 - 25.6.2022. Sivulla näkyvät tiedot eivät muutu.